Villa Rantapirtti
Vahvarannantie 51, 14240 Janakkala
Vuokrausehdot
1.Varauksen tekeminen ja maksu
Varauksen tekijän tulee olla varausta tehdessään 23 vuotta täyttänyt.
Varauksen tekeminen tapahtuu lähettämällä varaustiedustelu yhteydenottolomakkeen kautta osoitteessa villarantapirtti.fi/varaus tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen nea@villarantapirtti.fi
a) Täytä varaustiedusteluun lomakkeen tiedot huolellisesti:
– Tehdäänkö varaustiedustelu yksityis- vai yrityskäyttöä varten
– Ajankohtatoive – HUOM. tarkista hinnastosta varattavat ajankohdat (vko, vklp)
– Varauksen tekijän nimi, syntymäaika ja sähköpostiosoite
– Mahdollinen yrityksen nimi ja varaajan asema yrityksessä
– Vierailijoiden määrä ja syntymäajat, yritysasiakkailla ryhmän koko
– Mahdolliset mukana tulevat lemmikit
– Kuvaus majoistustarpeesta ja lisätiedot
– Arvioitu saapumis- ja lähtöaika
– Tilataanko siivous vuokrauksen päätyttyä
b) Vastaamme tiedusteluun 24 tunnin kuluessa arkena.
c) Mikäli vastaamme myönteisesti tiedusteluun, asiakkaalla on 24 tuntia aikaa vahvistaa varaus. Sesonkien aikana (katso sesongit hinnastosta) mökkiä ei alustavasti varata vahvistusten odottamisen ajaksi.
d) Toimitamme asiakkaalle vahvistuksen jälkeen maksutiedot. Kun asiakas on maksanut 50 % kohteen vuokraustilille, astuu varaus voimaan. Yritysasiakkaiden tulee maksaa koko summa kerralla.
e) Loppuosa 50 % tulee maksaa kuukautta ennen varausajankohtaa
Mikäli vuokrausajankohtaan on alle kuukausi niin asiakkaan tulee maksaa koko vuokrasumma. Tilinumeron saat varauksen yhteydessä. Laita maksukenttään vuokraajan/varaajan nimi, puhelinnumero ja vuokra-aika.
Mikäli asiakas ei hoida maksuja ajallaan, vuokranantaja voi peruuttaa varauksen ilman erillistä ilmoitusta.
2. Vuokrattava kohde
Villa Rantapirtti, Vahvarannantie 51, 14240 Janakkala
Sis:
Huvila (tupakeittiö, kolme makuuhuonetta, kahdeksan makuupaikkaa, sisä wc, suihku, terassi)
Rantasauna (puukiuas, istumapaikka kuudelle – seitsemälle henkilölle, lasitettu vilpola, saunahuone)
Rantaviivaa 30 metriä, noin viisi meriä leveä uimaranta
3. Varauksen peruuttaminen ja muuttaminen
Peruutus on aina tehtävä sähköpostilla osoitteeseen nea@villarantapirtti.fi
Kirjoita otsikkokenttään peruutus, vuokraajan nimi ja vuokra-aika.
Esim. Peruutus, Matti Meikäläinen, 1.1.2022-2.1.2022
Peruutus katsotaan tapahtuneeksi sillä hetkellä, jolloin tieto peruutuksesta on tullut perille. Kuittaamme peruutuksen sähköpostilla.
Jos asiakas peruuttaa varauksen, ei varausmaksun osuutta (50 prosenttia lomakohteen vuokrahinnasta) palauteta.
Tämä koskee myös vuokra-ajankohdan siirtoa, siis jos haluttu ajankohta ei sovikkaan vuokraajalle, on siitä tehtävä silloin uusi varaus, josta menee uusi varausmaksu. Jos peruutus tulee vuokranantajan toimesta, niin silloin kaikki maksut palautetaan.
Mikäli varaus peruutetaan myöhemmin kuin 28 vuorokautta ennen vuokrauksen alkua tai sen aikana, ei asiakkaan suorittamia maksuja palauteta lainkaan.
Jos lomakohdetta ei oteta vastaan tai se otetaan vastaan myöhästyneenä, asiakkaalla ei ole oikeutta vuokran palautukseen. Jos asiakas keskeyttää varauksensa ja poistuu lomakohteesta ennen vuokra-ajan päättymistä, ei käyttämättä jääneeltä ajalta makseta korvausta eikä asiakas ole oikeutettu vuokranpalautukseen.
4. Vuokranantajan oikeus peruuttaa varaus
Mikäli kyseessä on ylivoimainen este (force majore), vuokranantaja voi peruuttaa varauksen. Asiakkaalla on tällöin oikeus saada maksamansa summa takaisin kokonaisuudessaan. Jos varaus joudutaan keskeyttämään asiakkaan häiriökäyttäytymisen takia, niin maksuja ei palauteta.
Mikäli asiakas ei hoida maksuja ajallaan, voi vuokranantaja peruuttaa varauksen ilman erillistä ilmoitusta.
5. Palvelutiedot lomakohteen kuvauksessa
Lomakohteen kuvauksessa on mainintoja lähialueen palveluista (esim. rautatieasema, bussipysäkki, ravintola, kauppa, hiihtohissi jne.). Vuokranantaja ei vastaa lomakohteeseen kuulumattomien yleisten palveluiden tiedoista eikä niiden saatavuudesta loman aikana.
6. Oleskelu lomakohteessa
Lomakohde on asiakkaan käytettävissä kirjallisesti sovitusta tuloajasta kirjallisesti sovittuun lähtöaikaan (vertaa hinnastoon). Lomakohteen ja avainten luovutusajasta sovitaan erikseen.
Lomakohde ja sen avaimet luovutetaan asiakkaalle hänen etukäteen omistajalle joko puhelimitse tai kirjallisesti ilmoittamanaan arvioituna saapumisajankohtana. Jos asiakas ei pääse tulemaan ilmoitettuna ajankohtana tai hän ei ilmoita lainkaan tuloaikaansa, vuokranantaja ei voi taata avainten luovutusta.
Vuokraan sisältyy varatun lomakohteen käyttöoikeus varatulle ajalle. Normaalit energiakulut, kalusteet, keitto- ja ruokailuastiat, ruokailuvälineet, patjat, peitot ja tyynyt sisältyvät hintaan.
Polttopuut sisältyvät vuokraan.
Astianpesuaineet, perusmausteet (suola ja pippuri) sekä kaksi (2) rullaa wc-paperia ja kaksi (2) rullaa talouspaperia sisältyvät vuokraan.
Käsipyyhkeet kylpyhuoneeseen, laudeliinat sekä keittiöpyyhe sisältyvät vuokraan.
Lomakohteen siivouksesta loman aikana ja loman päättyessä huolehtii asiakas itse. Siivouksen voi varata etukäteen hintaan 150 euroa. Mikäli loman päättyessä avainten palautuksen yhteydessä havaitaan, että kohteen siisteys ei vastaa sitä tasoa, joka oli loman alkaessa, peritään siivouksesta 250 euron maksu.
Lomakohdetta saa käyttää enimmillään se henkilömäärä, joka on ilmoitettu ja sovittu etukäteen. Juhlista ja muista tilaisuuksista, joissa lomakohteen henkilömäärä tilapäisesti ylittyy, tulee sopia ennakkoon omistajan kanssa.
Tupakointi ja kynttilöiden polttaminen on kielletty kaikissa lomakohteen sisätiloissa. Avotulen teko alueella on sallittu erillisessä grillauspaikassa. Tupakointi on sallittu grillauspaikan läheisyydessä erikseen osoitetussa paikassa.
7. Lemmikkieläimet
Lemmikkieläimen tuomisesta lomakohteeseen on ilmoitettava varausta tehtäessä. Lemmikkieläimen tuominen kohteeseen on sallittu.
Mahdollisista lemmikkien aiheuttamista vahingoista koituneet kulut osoitetaan vuokraajalle.
8. Asiakkaan velvollisuudet ja lomakohteen luovutus lähtöpäivänä
Asiakas luovuttaa lomakohteen ja sen avaimet lähtöpäivänä klo 17.00, ellei toisin ole sovittu. Jos asiakas lähtee muuna aikana, on avainten luovutuksesta sovittava omistajan kanssa hyvissä ajoin etukäteen.
Asiakas on vastuussa lomakohteessa aiheuttamistaan vahingoista. Aiheutuneesta vahingosta on heti ilmoitettava lomakohteen omistajalle nea@villarantapirtti.fi
Asiakas on velvollinen korvaamaan aiheuttamansa vahingot lomakohteen omistajalle uuden esineen hankintahintaa vastaavalla summalla.
Lomakohteen siivouksesta loman lopussa huolehtii asiakas itse.
Siivouksen laiminlyönnistä laskutetaan 250 €, jos omistaja havaitsee lomailijan laiminlyöneen siivouksen.
Loppusiivoukseen kuuluu, että astiat tiskataan ja laitetaan paikalleen, roskat viedään jätepisteeseen, tyhjät juomapullot ja – tölkit viedään pois, huonekalut laitetaan paikoilleen. Ruokatarvikkeet viedään pois tai ne viedään jätepisteeseen. Matot ja lattiat imuroidaan. Lattiat pyyhitään kostealla mopilla, pöydät ja tasot pyyhitään kostealla liinalla, vuodevaatteet tuuletetaan ulkona, sauna sekä WC pestään. Piha-alue ja grillipaikka jätetään siistiin kuntoon. Loppusiivous tulee tehdä kokonaisuudessaan vasta lähtöpäivänä. Siivouksesta on erillinen ohje, joka käydään läpi avainten luovutuksen yhteydessä.
Liinavaatteet jätetään tuuletettuna pesuhuoneeseen.
Asiakas on velvollinen maksamaan lomakohteen siivoamisesta aiheutuvat kulut siinä tapauksessa, että lomakohteen sisätiloissa on tupakoitu tai siivousta ei ole suoritettu tai se on suoritettu puutteellisesti ja lomakohteen omistaja joutuu huolehtimaan siitä ennen seuraavan asiakkaan saapumista.
9. Ylivoimainen este
Vuokranantaja ei vastaa sellaisesta asiakkaalle aiheutuneesta vahingosta, joka aiheutuu ennalta arvaamattomasta ylivoimaisesta esteestä (force majeure) tai vastaavasta syystä (esim. sähkökatkot tai luonnonilmiöt kuten leväesiintymät, tai eläimet, kuten hiiret ja hyönteiset), joka ei ole johtunut vuokranantajasta ja jonka seurauksia vuokranantaja ei kohtuudella ole voinut estää.
Vuokranantaja ei myöskään vastaa vahingoista tai seurauksista, jotka aiheutuvat normaaleista luonnonilmiöistä.
10. Turvallisuus
Asiakas ja varaaja on vastuussa lomakohteen tontilla koko ryhmän turvallisuudesta. Erityisesti vuokranantaja kiinnittää huomioita seuraaviin turvallisuuskysymyksiin.
- käytä tulisijoja (takka, ulkogrilli ja kiuas) niiden ohjeiden mukaan
- varmista, että tulisijat ovat sammuneet nukkumaan mennessä
- käytä kodinkoneita (jääkaappi, pakastin, hella, mikroaaltouuni) niiden ohjeiden mukaan
- sähköpistokkeet ovat aina turvallisuusriski, jos niitä käytetään muuhun kuin niiden käyttötarkoitukseen
- lukitse ovet ja ikkunat, kun poistut tontilta
- tulipalon sattuessa ohjaa ihmiset turvaan ulkotiloihin (vähintään 50 metriä rakennuksesta), hälytä palokunta yleisestä hätänumerosta 112 (Kerro missä palaa, Vahvarannantie 51, 14240 Janakkala ja vastaa hälytyskeskuksen kysymyksiin), sulje ovet ja ikkunat, mikäli turvallisesti voit tehdä alkusammutusta, käytä sammutuspeittoa sekä sammutinta alkusammutukseen
- uimaranta on turvallisuusriski uimataidottomille ja päihtyneille sekä pienille lapsille
- vuokrakohteessa olevat korkeuserot saatava aiheuttaa turvallisuusriskin – vältä kulkemista muualla kuin poluilla, teillä ja sisätiloissa, rakennusten katot ja peitteiden alla olevat polttopuut ovat turvallisuusriki (katoille ei saa kiivetä, peiteltyjen polttopuukasojen läheisyyteen ei saa mennä)
- vältä tekemästä mitään, mikä voi aiheuttaa turvallisuusriksin
- mikäli olet varannut paljun, varmista että käyttäjiä on aina vähintään kaksi
- lasikaiteeseen ei tule nojata
- wc ja suihkutiloissa olevaan taajuusmuuntajaan ei saa koskea
- sähkökaappeja ei saa avata
Vuokranantaja ei vastaa asiakkaiden turvallisuudesta, eikä asiakkaita ole vuokranantajan toimesta vakuutettu.
11. Huomautukset ja valitukset
Kaikki lomakohteeseen liittyvät huomautukset ja valitukset on osoitettava viipymättä niiden aiheen ilmaannuttua ja varauksen aikana suoraan lomakohteen omistajalle. Viimeistään avainten luovutuksen yhteydessä loman loppuessa.
Jos asiakas ei ilmoita havaitsemiaan puutteita heti vuokra-aikana omistajalle, katsotaan lomakohteen olevan sopimuksen mukaisessa kunnossa. Vasta vuokra-ajan jälkeen ilmoitettuja puutteita ei voida yhdessä todeta, eikä vuokranantaja ole niistä korvausvelvollinen.
Jos asiakas keskeyttää varauksensa ja poistuu lomakohteesta ennen vuokra-ajan päättymistä, ei käyttämättä jääneeltä ajalta makseta korvausta eikä asiakas ole oikeutettu vuokranpalautukseen.
12. Sovellettava laki ja riitojen oikeuspaikka
Sopijapuolet pyrkivät ratkaisemaan sopimuksesta syntyneet riidat keskinäisin neuvotteluin. Sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Sopimus syntyy, kun varaus on molempien osapuolten vahvistama ja varausmaksu on maksettu.
Jos mökin vuokrausta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (kuluttajaneuvonta.fi).
13. Vuokraajan vastuu
Vuokranantaja ei ole taloudellisesti eikä oikeudellisesti vastuussa mistään niistä seikoista, jotka vuokraaja omalla toiminnallaan aiheuttaa.
14. Varausmaksun/vuokran maksamalla vuokralainen hyväksyy nämä ehdot.
Varauksen tekeminen tapahtuu lähettämällä varaustiedustelu yhteydenottolomakkeen kautta osoitteessa villarantapirtti.fi/varaus tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen nea@villarantapirtti.fi. Vastaamme tiedusteluun 24 tunnin kuluessa arkena.
Mikäli vastaamme myönteisesti tiedusteluun, asiakkaalla on 24 tuntia aikaa vahvistaa varaus. Toimitamme asiakkaalle vahvistuksen jälkeen maksutiedot. Kun asiakas on maksanut 50 % kohteen vuokraustilille, astuu varaus voimaan. Mikäli vuokrausajankohtaan on alle kuukausi niin asiakkaan tulee maksaa koko vuokrasumma, jotta varaus astuu voimaan.
Tervetuloa Villa Rantapirttiin!
Pidätämme oikeuden muutoksiin.